Mājaslapā publicēto fotogrāfiju izmantošana
pieļaujama tikai ar JRT rakstisku atļauju.
Plašāka informācija pieejama šeit.
DOSTOEVSKY - TRIP
Image CAPTCHA
Daloties savā viedoklī par izrādi, JRT aicina ievērot morāles un pieklājības normas un iztikt bez rupjībām.
Lūguma neievērošanas gadījumā JRT patur tiesības dzēst skatītāja viedokli.

DOSTOEVSKY - TRIP

Uzmanību! Bērniem līdz 16 gadu vecumam izrādi skatīties neiesakām.

Autors - Vladimirs Sorokins
Režisors - Ģirts Ēcis
Scenogrāfe, kostīmu māksliniece - Monika Inese Pormale
Kustību režisore – Ineta Ķirse
Skaņu režisors – Dmitrijs Zagga
Lomās: Agnese Zeltiņa, Santa Didžus, Vigo Roga, Kaspars Znotiņš, Ģirts Krūmiņš, Andis Strods, Artuss Kaimiņš, Vilis Daudziņš

“-Vai skaistums glābs pasauli?
Neglābs, protams. Par skaistumu mēs varam runāt tikai abstrakti. Dzīvē mēs vadāmies no ētiskiem principiem. Un, par asinīm, kas tek no ievainota cilvēka es tīksmināties netaisos. Es centīšos viņam palīdzēt. Taču romāna ietvaros var būt pilnīgi citas situācijas. Jo tā ir literatūra. Es esmu par literatūras un dzīves nošķirtību, un skaistums pats par sevi nepastāv.”
Intervija ar V.Sorokinu Rīgas Laiks 2002, Nr.4

Vladimirs Sorokins šobrīd ir kulta rakstnieks. Dzimis 1955.gadā, pašlaik dzīvo Maskavā. Literatūrkritiķis Pjotrs Vails Vladimiru Sorokinu salīdzina ar Kventinu Tarantino. Gan Sorokinam, gan Tarantino necilvēciskais, drausmīgais ļoti bieži kļūst ierasti ikdienišķs.
Jebkurā gadījumā – Vladimira Sorokina darbos vārdi iegūst nozīmi tikai pēc tam, kad darbs ir izlasīts līdz galam. Nozīme ir kopējam tekstam, nevis atsevišķiem vārdiem.
"Izrāde “Dostoevsky – Trip” ir par atkarībām. Lugas autors Vladimirs Sorokins piedāvā literatūru kā atkarību, kas tiek ietērpta atpazīstamā narkomānu slengā un uzvedībā. Taču mēs varam neapzināti vai apzināti būt atkarīgi no visa, kas palīdz uzvarēt ikdienas rutīnu.

“Veidojot izrādi, mēs paplašinām jēdzienu “atkarība”, izvēloties sporta pasaules noteikumu projicēšanu teātra vidē. Mēs atļaujamies sportu no- dēvēt par “atkarību impēriju”. Impēriju ar savu hierarhiju, kas ietver ne tikai dopingu skandālus, bet arī šķietami nevainīgo nepieciešamību pēc mediju, reklāmas industrijas utt. radītās pasaules.
Šodien progresa virzītājspēks ir civilizācijas pieaugošā vajadzība pēc šīs pasaules, kas balstās uz senā olimpiešu principa “ātrāk, augstāk, stiprāk” mutācijām mūsu ikdienā.”

Ģirts Ēcis/Monika Pormale