Mājaslapā publicēto fotogrāfiju izmantošana
pieļaujama tikai ar JRT rakstisku atļauju.
Plašāka informācija pieejama šeit.
IDIOTS
Image CAPTCHA

IDIOTS

Psiholoģiska mistērija.
F.Dostojevska un V.Kairiša satikšanās ir likumsakarīga, jo par viņiem abiem var teikt, ka vairāk par visu viņi mākslā mīl reālismu, reālismu, kas nonāk līdz fantastikai. Konkrētajā gadījumā to var arī saukt par skatuves brīnumu.

Autors - Fjodors Dostojevskis (Krievija)
Režisors, dramatizējums - Viesturs Kairišs
Scenogrāfija - Ieva Jurjāne
Mūzika - Artūrs Maskats
Lomās: Kaspars Znotiņš, Guna Zariņa, Aurēlija Anužīte, Vigo Roga, Māris Liniņš, Regīna Razuma, Sandra Kļaviņa, Baiba Broka, Maija Apine, Vilis Daudziņš, Andris Keišs, Ģirts Ēcis, Andis Strods, Ģirts Krūmiņš

Pirmizrāde: 1999. gada 14. maijā

Psiholoģiska mistērija.
F.Dostojevska un V.Kairiša satikšanās ir likumsakarīga, jo par viņiem abiem var teikt, ka vairāk par visu viņi mākslā mīl reālismu, reālismu, kas nonāk līdz fantastikai. Konkrētajā gadījumā to var arī saukt par skatuves brīnumu.
JRT izrādē psiholoģiskais spēles stils, tiek konfrontēts ar hiperteatralizētu estētiku. Visiem labi zināmā romāna vide, kalpo pēdu sajaukšanai realitātes pasaulē. Cilvēki pēkšņi kļūst vienādi... Apokalipses mīts sāk jocīgi transformēties cilvēku ikdienā... Katra nākošā aina nojauc iepriekšējās struktūru... Māsas Jepančinas kļūst neatšķiramas dvīnes...  Miškina ārējais izskats arvien vairāk sāks pielipt pārējiem izrādes dalībniekiem... līdz izzūd ticība redzamajai pasaulei.
V.Kairiša izrāžu tēma nemainīgi ir viena – cilvēka harmonijas un mīlestības meklējumi, cilvēka dabas izpēte. Viss, kas šo pasauli notur līdzsvarā, un arī viss, kas no tās izkustina. Arī “Idiots” ir intīms un teatrāls stāsts par cilvēku jūtām, mīlestību un “vienkāršo” laimi, pēc kuras tiecas visi. Mēģinājums atminēt cilvēku.
“Cilvēks ir noslēpums. To vajag atminēt, un ja to minēsi visu mūžu, tad nežēlojies, ka pazaudēji laiku. Es nodarbojos ar šo noslēpumu, jeb – es gribu būt cilvēks.” (F.Dostojevskis)
“Visiem labi zināmā romāna vide, kalpos pēdu sajaukšanai realitātes pasaulē. Cilvēki pēkšņi kļūst vienādi... Apokalipses mīts sāk jocīgi transformēties cilvēku ikdienā... Katra nākošā aina nojauc iepriekšējās struktūru...
Izrādes scenogrāfijas un kostīmu valoda tiks konfrontēta ar krievu klasikas ierastajām interpretācijām, un kalpos burleskā izrādes teksta izveidei.
Viena no lielākajām stratēģiskajām IDIOTA iecerēm ir psiholoģiskā spēles stila konfrontēšana ar hiperteatralizētu teatrālo valodu. Īpašs akcents – dvīņi un dubultnieki. Māsas Aglaja un Adelaida būs neatšķiramas dvīnes, turpretī Miškina ārējais izskats arvien vairāk sāks pielipt pārējiem izrādes dalībniekiem, līdz zudīs ticība redzamajai pasaulei Uz skatuves būs gandrīz neatšķiramu cilvēku jūklis.

(V.Kairišs)