Mājaslapā publicēto fotogrāfiju izmantošana
pieļaujama tikai ar JRT rakstisku atļauju.
Plašāka informācija pieejama šeit.
MARGARĒTA
Image CAPTCHA
Daloties savā viedoklī par izrādi, JRT aicina ievērot morāles un pieklājības normas un iztikt bez rupjībām.
Lūguma neievērošanas gadījumā JRT patur tiesības dzēst skatītāja viedokli.

MARGARĒTA

Māra Zālīte
MARGARĒTA

Luga sarakstīta pēc J.V. Gētes "Fausta” motīviem, izmantojot arī citātus no pamatdarba.

Pēc 25 gadiem cietumā pie Margarētas (Grietiņas) ierodas Advokāts, lai novestu līdz galam aizmirsto “lietu” – apsūdzību trīs noziegumos. Fausta problemātika skatīta ar sievietes – Margarētas acīm kā mūsdienīga parafrāze par Faustu. Kas ir Margarēta – noziedzniece? Upuris? Kas ir Advokāts? Lugas materiāls un mūžīgā Fausta tēma dod iespēju meklēt cilvēka gara sašķelšanās iemeslus un loģiku.

Labākais oriģināldramaturģijas iestudējums 2000./2001.gada sezonā.

Režisors – Viesturs Kairišs
Māksliniece – Ieva Jurjāne
Lomās: Maija Apine, Andris Keišs, Kaspars Znotiņš

Izrāde notiek JRT Mazajā zālē
Izrādes garums: 1 h 30 min
Biļešu cena: Ls 8

Pirmizrāde 2001.gada 16.martā

Pēc 25 gadiem cietumā pie Margarētas (Grietiņas) ierodas Advokāts, lai novestu līdz galam aizmirsto “lietu” – apsūdzību trīs noziegumos. Detektīvintriga kalpo ne tikai notikumu virzībai, bet palīdz piekļūt cilvēku dvēselēm. V.Kairišs preparē cilvēku dzīves, lobot tos kā sīpolus. Divdesmit piecus gadus cietumā "tikai juridiski aizturētā" Margarēta varētu šķist monstrs, izraktenis, autores vīzija... Taču izrādē ir īpatnas, mokpilnas, sarežģītas personības esamības mīklas brīnums... Kas ir Margarēta – noziedzniece? Upuris? Kas ir Advokāts? Un vai melnais pūdelis bija tikai vīzija?... Fausta problemātika skatīta ar sievietes – Margarētas acīm kā mūsdienīga parafrāze par Faustu. Lugas materiāls un mūžīgā Fausta tēma dot iespēju meklēt cilvēka gara sašķelšanās iemeslus un loģiku.

Izrādes skatuviskais risinājums tiek balstīts dokumentalitātes imitācijā. Advokāta izmantotie “lietiskie pierādījumi” – fotogrāfijas no Margarētas pagātnes ir reāli dokumenti no izrādē iesaistīto cilvēku īstās dzīves. Tādejādi izrādes vēstījums kļūst emocionāli personīgs.
Izrādes vizuāli uztveramais tēls ir krēslains, šķiet monohroms, melnbalts. Priekšmetu krāsa parādās tikai pāris pagātnes dokumentos un... negaidīti – finālā.”

Retā iespēja latviešu teātrī dzirdēt oriģināltekstu skanam dzejā, kā arī atsvaidzināt "obligātajā literatūrā" iegūtās zināšanas.