Mājaslapā publicēto fotogrāfiju izmantošana
pieļaujama tikai ar JRT rakstisku atļauju.
Plašāka informācija pieejama šeit.
RAMBUKU
Image CAPTCHA
Daloties savā viedoklī par izrādi, JRT aicina ievērot morāles un pieklājības normas un iztikt bez rupjībām.
Lūguma neievērošanas gadījumā JRT patur tiesības dzēst skatītāja viedokli.

RAMBUKU

Trīs cilvēku saruna uzticēta vienam. Iespējams, tie nav pat dažādi cilvēki, bet vienas personas sievišķā, vīrišķā un dievišķā puse.  Sarunas par to, kas bijis, ir un būs, notiek brīdi pirms robežas šķērsošanas. Tālāk ir Nezināmais.

Autors – Jūns Fosse
Režisors – Romāns Birmanis
Scenogrāfs – Ivars Noviks
Kostīmu māksliniece – Liene Rolšteina
Lomās: Maija Apine

Izrāde notiek: JRT Lielajā zālē
Izrāde ilgst: 1 stundu
Biļešu cenas (Ls): 4,00; 5,00

Pirmizrāde 2009.gada 11.septembrī

Juns Fose (1959) ir šobrīd ir pasaulē pazīstamākais norvēģu dramaturgs. Viņu nereti mēdz saukt par jauno Ibsenu, bet abiem šiem autoriem kopīgs ir vien tas, ka abi ir norvēģu dramaturgi, kas iestudēti  visā pasaulē.
Juns  Fose literatūrā debitē pagājušā gadsimta 80. gadu sākumā, darbojoties dažādos žanros – dzejā, īsprozā, rakstījis esejas, romānus, grāmatas  bērniem, arī tulkojis. Viņš spītīgi raksta jaunnorvēģu valodā (nynorsk), kuru rakstībā lieto tikai ap 10 % Norvēģijas iedzīvotāju.
Rakstīšanu un literatūru Fose uztver kā iekšēju nepieciešamību, pretējā gadījumā tā kļūst par mirušu valodu un mirušu literatūru. 
Divas lietas rakstnieku kaitina. Pirmā - ja māksla kļūst tik reālistiska vai tik privāta, ka līdzinās dzīves atreferējumam. Otrā - ja literatūra ir tikai izdoma, fantāzija, ja situācijas un to attiecības ir nejaušas. Fosem literatūra atrodas ārpus privātā un ārpus izfantazētā, kādā pavisam citā vietā.
Foses darbiem raksturīgs īpašs ritms, kas, apvienots ar apziņas plūsmu, ierauj lasītāju savā skumju, melanholijas un savdabīga humora pilnajā pasaulē. Foses lugas ir reizē hiperreālistiskas un absurdas.

“Šis vīrs rīkojas kā ķirurgs ar skalpeli, uzšķēržot visparastākos, visikdienišķākos notikumus, atplēšot dzīves fragmentus, noliekot tos zem mikroskopa un sīki izpētot, lai vēlāk pasniegtu tos kā skarbus, Rietumnorvēģijas krāsās iekrāsotus drudžainus sapņus Hieronima Boša murgu garā, dažkārt tik nebeidzami vientulīgus, tumšus un baismus, ka pat Kafka izbītos, ja sastaptu dažus no šiem tekstiem tumsā...”
kritiķis E.Mikelsens

Dramaturģijai Fose gan pievēršas tikai 1992.gadā. Lielākajā daļā interviju un rakstu ar un par Fosi lasāms par dramaturga sākotnējo nepatiku pret teātri. Fose stāsta, ka daļēji tas saistīts ar pusaudža gadu iespaidiem, kad gājieni uz teātri bija viena no labas audzināšanas un kulturālās izglītošanas neatņemamām sastāvdaļām.

Lugā Rambuku trīs cilvēku saruna uzticēta vienam. Iespējams, tie nav pat dažādi cilvēki, bet vienas personas sievišķā, vīrišķā un dievišķā puse.  Sarunas par to, kas bijis, ir un būs, notiek brīdi pirms robežas šķērsošanas. Tālāk ir Nezināmais.

„Izrādes iekšēja pasaule piedāvā apslēptu sižetisko darbību. Cilvēka iekšējo dialogu, cīņu un saskarsmi ar likteni. Tikai caur savas personiskas vēstures, tagadnes un nākotnes akceptu cilvēks spēs panākt iekšējo brīvību un mieru.”Romāns Birmanis

Vārds: docCNtRFeTlDDSGWyFt, 17.10.2013
Viedoklis: Thnkiing like that is really amazing
Vārds: BSoNadkkyewLGbVmqw, 07.10.2013
Viedoklis: There is no way a thorough reivew of the submittals by ALL Agencies can be completed and fully thought out new directives could be turned around by July. If they are NARA directives, they would come in the form of 36CFR revisions, which have to go through the Federal Register reivew process, which would take longer than that.In addition, if the content of this article is any indication of the types of directives that will be coming out, they BETTER spend more time than planned! One comment was: Ferriero expects the revision to include clarifications as to what is and what is not a record, such as a tweet or a Facebook post Based on records management practices, the determination of what is a record is based on the CONTENT, not the source in that case ANY tweet or FB post could be a record or a non-record, but until someone evaluates the content AND the context , there is no way to make that determination. Another similar comment that makes no sense is: NARA’s general records team is creating a records schedule to cover social media outlet records. There is no need or logic in having a schedule related to social media content' for the same reason cited above it;s the CONTENT that you schedule. This would be as illogical as making a retention schedule for databases or spreadsheets without giving consideration to the content. There may be some logic to making a general condition similar to that in Part 1236 of 36CFR on Electronic Records for Email on transitory records saying they can be left in the native application for up to 180 days and then deleted, but even here the requirement is IF THEY ARE A RECORD, they must be moved to a records management application and scheduled based on their content. I certainly hope that after waiting decades to make improvements, NARA doesn't make a knee-jerk reaction and attempt to respond so quickly they issue guidance that is of questionable value, or that attempts to respond to issues they haven't fully evaluated the impacts of.