Mājaslapā publicēto fotogrāfiju izmantošana
pieļaujama tikai ar JRT rakstisku atļauju.
Plašāka informācija pieejama šeit.
TĀLĀK
Image CAPTCHA
Daloties savā viedoklī par izrādi, JRT aicina ievērot morāles un pieklājības normas un iztikt bez rupjībām.
Lūguma neievērošanas gadījumā JRT patur tiesības dzēst skatītāja viedokli.

TĀLĀK

Pēc Maksima Gorkija lugas "Dibenā"

“Tālāk” ir izrāde, kurā aktieri Gorkija lugu kā matrici projicē uz savu pašu realitāti, savu pašu ikdienas dzīvi un darbu. Šai izrādē aktieri nevis tēlo kādu citu, bet ir paši, saglabājot savus īstos vārdus un daļēji arī - savstarpējās attiecības.

Režisors - Alvis Hermanis
Māksliniece - Monika Pormale
Izrādes līdzautori: Jānis Putniņš, Modris Tenisons, Armands Strazds, Juris Poškus, Oskars Poikāns
Piedalās:  Elita Kļaviņa, Inga Alsiņa, Regīna Razuma, Māra Ķimele, Jana Čivžele, Maija Apine, Gundars Āboliņš, Alvis Hermanis, Ivars Krasts, Andris Keišs, Andis Strods, Aleksandrs Radzēvičs

Pirmizrāde: 2004. gada 2. janvārī

Pirms simts gadiem Maksims Gorkijs sarakstīja sociāli un eksistenciāli uzlādētu lugu „Dibenā”. Darbības vieta – patversme, slēgta vide, kurā mitinās zagļi, prostitūtas, alkoholiķi, ubagi. Pie viņiem ierodas svētceļnieks Luka, piedāvājot katram atrast ceļu, lai izkļūtu laukā no šīs vietas un izmainītu savu dzīvi.
“Tālāk” būs izrāde, kurā aktieri Maksima Gorkija lugu”Dibenā” projicēs uz savu pašu realitāti, savu pašu ikdienas dzīvi un darbu. Viņi saglabās savus īstos vārdus un daļēji arī savstarpējās attiecības, tikai izrādes ietvaros lietos Gorkija tekstu.
Paralēli izrādei skatītāji redzēs arī videofilmu par šī iestudējuma mēģinājuma periodu, kura laikā, līdzīgi Gorkija varonim Lukam, mūsu teātrī dzīvoja un ar aktieriem strādāja Modris Tenisons – cilvēks ar īpašu pieredzi un īpašu darba metodi.

Liekot kopā šo izrādi, mēs rīkojāmies pēc „matrices” principa, kad vienam ornamentam virsū tiek likts cits ornaments. Tālāk atliek vērot – vai nu veidojas haoss, vai arī – jauna kārtība, jauns ornaments. Formas ziņā šī izrāde vairāk atgādinās visus pārējos mākslas un mēdiju žanrus, t.s. realitātes šovus, bet ne "normālo" teātri.
Būtiska nozīme šai iestudējumā ir paredzēta arī Hakima Beja (mūsdienu visekstrēmākais kultūras teorētiķis, “poētiskā terorisma” atklājējs) idejām, savā ziņā šī izrāde būs kā manifests darbībā.