Mājaslapā publicēto fotogrāfiju izmantošana
pieļaujama tikai ar JRT rakstisku atļauju.
Plašāka informācija pieejama šeit.
TRAKTĀTS PAR MĪLESTĪBU
Image CAPTCHA

TRAKTĀTS PAR MĪLESTĪBU

“Ja cilvēks, saņēmis debesu dāvanā sirdi, kas radīta mīlestībai, nepazīst mīlestību, viņš ij sev, ij savam tuvākajam liedz augstāko laimi. Tas ir tikpat kā apelsīna koks atsacītos ziedēt aiz bailēm sagrēkoties un radīt augļus,” apgalvo Stendāls. Jaunā Rīgas teātra izrāde aicina ļauties skaistumam, mākslai un mīlestībai.

Autors – Stendāls (Francija)
Režisors – Alvis Hermanis
Kostīmu māksliniece – Žanete Auziņa
Lomās: Vija Artmane, Aurēlija Anužīte, Maija Apine, Baiba Broka, Sandra Kļaviņa, Regīna Razuma, Guna Zariņa, Agnese Zeltiņa, Vilis Daudziņš, Ģirts Ēcis, Andris Keišs, Ģirts Krūmiņš, Māris Liniņš, Vigo Roga, Andis Strods,Kasparu Znotiņš

Pirmizrāde: 1999. gada 4. novembrī

Izrāde veidota pēc 19.gadsimta franēu rakstnieka Stendāla psiholoģiski socioloģiska traktāta “Par mīlestību” (De l’amour; 1822). Šajā darbā apkopoti notikumi, piedzīvojumi, anekdotes un atgadījumi, kuru vienojošā tēma ir iemēlēšanās fenomena psiholoģiskā izpēte dažādās zemēs un dažādos vēsturiskos laikos.
“Es turpināju vākt interesantus faktus mīlestības jomā jau gadus trīsdesmit, pierakstīdams tos ar zīmuli uz gadījuma lapiņām, kas pagadījās pa rokai viesistabās, kur manā klātbūtnē tika stāstīti dažādi atgadījumi iz dzīves”. Tāds bija iesākums dabam, kurā meklēti visaptveroši likumi mīlestībais izpētē. Stendāls gan klasificē dažādus mīlesības veidus, gan arī pievēršās to attīstības stadijām. Plašie ceļojumi pa Eiropu kopā ar Napoleona armiju, ļāvuši autoram pievērsties mīlestības izpausmēm un formām arī dažādās pasaules valstīs. Šeit savu jūtu analīzi var uzzināt itāļi, vācieši, franēi, angļi un pat amerikāņi un arābi...
Stendāls savā dzīvē bija romantiķis, kas distancējās no romantisma, jūtīgs sapņotājs, mīlētājs, kas objektīvi un bezpersoniski studē mīlestības fenomenu. Lielas kaislības un skaudra klasifikācija raksturo Stendāla darbu. Barokāls krāšņums un formas lakonisms savienots izrādē, apspēlējot dažādas mīlestības variācijas.
Izrāde – modes skate, kurai tērpus veidojusi māksliniece Žanete Auziņa. Aktieri līdzīgi modeļiem uznāk uz modes “mēles”, lai izstāstu, izdzīvotu kādu nelielu mīlas stāstu, katru līdzīgu mazam dārgakmenim. Kopā visas šī epizodes saista autora personība. Šī ir izrāde, kur vienkopus iespējam redzēt visu jaunā Rīgas teātra aktieru ansambli