DIEVIŅŠ PILLĀ

DIEVIŅŠ PILLĀ
Režisors - Alvis Hermanis

Kā ir radusies latviešu valoda? Kas tās tādas par skaņām, kuras mēs šodien saucam par latviešu valodu? Kas vispār notiek tai brīdī, kad dzimst vārdi un rodas valoda?

Neibarts (jeb Ņurbulis) ar latviešu valodu ir apgājies un izrīkojies tik neparastā veidā, ka, lasot viņa pantus, rodas ļoti dīvaina ilūzija - it kā būt lieciniekam tai brīdī, kad tika radīta latviešu valoda. Latviešu mēle.

Neibarts dzīvoja tai pašā laikā un kontekstā kā Ziedonis (jeb Pinkainis, - Ņurbuļa valodā). Taču viņa dzīves veids un mākslinieka koncepts bija diametrāli pretējs. Neibarts ignorēja gan politiku, gan slavu, gan materiālo dimensiju vispār. Viņš bija tāds sava veida tautiskais hipijs. Kurš, atšķirībā no Ziedoņa, nelikās ne zinis par Visumu. Gluži vienkārši tāpēc, ka Neibarts bija pacenties radīt pats savu personīgo Visumu.
Ļoti svarīga šīs izrādes sastāvdaļa ir leģendārā "Dzelteno pastnieku" mūziķa Ingus Baušķenieka dziesmas. Arī tajās ir tas īpašais arhaikas un avangarda sajaukums, kas raksturīgs Neibartam.

Vispār viņiem ir daudz kā kopīga, manuprāt.
Alvis Hermanis, režisors

Lai nodrošinātu labāku pieredzi, tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai. Uzzināt vairāk